o nas  ::  kontakt

 
Strona główna
Premiery
Zapowiedzi
Recenzje
Zwiastuny
Repertuar Kin
Imprezy
Kino Niezależne
Film Polski
Katalog Filmów
Strefa DVD
Program TV
Książki
Przegląd Prasy
 

O FILMIE

plakat

czytelnia:
Praca nad scenariuszem
O produkcji
Dobór aktorów
Scenografia
Kostiumy
Filmografia tworców
Filmografia aktorów

 
 
 

Kostiumy w  filmie "Bardzo długie zaręczyny"


Interesująco wyglądała praca Jeunet z projektantką kostiumów, Madeline Fontaine. - Jean-Pierre jest zawsze dokładny i konkretny – mówi Fontaine. – Daje dokładne wskazówki dotyczące wyglądu aktorów – naszym zadaniem jest wypełnić tę wizję, zrobić wszystko, by stała się rzeczywistością. Dotyczy to kostiumów, planów i bohaterów filmów. Tym razem wyzwanie polegało na tym, że sama skala produkcji była znacznie większa, było bardzo dużo statystów. Wszystko musiało wyglądać realistycznie i wiernie w stosunku do oryginałów – zwłaszcza dlatego, że ten okres jest bardzo ważny w historii mody, nastąpiła wtedy jej całkowita zmiana. Amélia była filmem ponadczasowym, alegorycznym, ten opisuje pewną określoną epokę. Nie mogliśmy jednak także zamienić planu w całkowicie wierną rekonstrukcję – wszystko polegało na odpowiednim dobraniu realizmu i atmosfery.

Do potrzeb dużych scen zbiorowych, na przykład tej dziejącej się na Place de l’Opera, ekipa musiała przygotować ponad 400 różnych kostiumów. Znalazły się wśród nich oryginalne ubrania z epoki, jak i kopie znalezione we Francji, Anglii i Hiszpanii. W przypadku mundurów żołnierzy bardzo szybko okazało się, że konieczne będzie wykonanie ich od podstaw. Zamówiono szarobłękitny materiał – belę o długości dwóch i pół kilometra – z której uszyto 200 mundurów. Każdy aktor grający jakąś istotną rolę miał ich około 10. Dzięki temu można było pokazać ślady zniszczeń i uszkodzeń do jakich błyskawicznie dochodziło w okopach.

Fontaine dołożyła także wszelkich starań, by kostiumy Audrey Tautou były bardzo autentyczne. – Nie mamy tak naprawdę pojęcia, jaki jest jej status społeczny, a znajdujemy się w epoce przejściowej, zwłaszcza dla kobiet, ponieważ znika wiele krępujących je poprzednio obyczajów – mówi projektantka. W wyraźny sposób przekłada się to na ich ubrania i ich styl, odzież jest luźniejsza i bardziej swobodna, nie ogranicza tak ruchów. Wzięliśmy to pod uwagę projektując kostiumy, kierowaliśmy się też uwagami Audrey na temat wyglądu i figury Mathilde. Kostiumy dla głównej bohaterki filmu projektowano i szyto przez dwa miesiące. Audrey to bardzo wrażliwa, inteligentna kobieta, bierze udział w pracy zespołu, szanuje pracę ludzi.

- W trakcie wykonywania kostiumów często obecny był Jean-Pierre, przynajmniej początkowo – dodaje Fontaine. – Wpadał do pracowni krawieckiej, tak jakby chciał bliżej poznać atmosferę przygotowań, obejrzeć materiały. Mówił, że pomagało mu to uformować w myślach wygląd konkretnych scen.


powrót do strony filmu


z mat dystrybutora
opr. EWA

 

Strona główna • Premiery • Zapowiedzi • Recenzje • Zwiastuny • Repertuar Kin • Imprezy • Kino Niezależne • Film Polski • Katalog Filmów   KINO DOMOWE  Strefa DVD • Program TV 
CZYTELNIA
Książki • Przegląd Prasy 
 O SERWISIE • KONTAKT • REKLAMA • Nota prawna • Agencja ACORDEON

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyring © 2001,2002,2003 eFILM MEDIARTE

Strona główna • Premiery • Zapowiedzi • Recenzje • Zwiastuny • Repertuar Kin • Imprezy • Kino Niezależne • Film Polski • Katalog Filmów  Strefa DVD • Program TV  Książki • Przegląd Prasy 
 O SERWISIE • KONTAKT • REKLAMA • Nota prawna • Agencja ACORDEON

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyring © ACORDEON Agencja Artystyczna